tirsdag den 3. august 2010

Endhiran - The Robot


Jeg har lige set et indlæg på filmsitet Twitchfilm.net om den nyeste indiske science fictionfilm, Endhiran. Og lad mig begynde med at sige, at de ser fuldstændig crazy ud! Det kan selvfølgelig godt være at jeg har fået et helt forkert indtryk af filmen, da jeg ikke fatter, hvad der bliver sagt, men alligevel: der skal godt nok noget dybsindig dialog til at redde denne her i land. Men der er også bare min forudfattede mening om sydindiske film.

Det kunne dog blive fedt nok. Der er i hvert fald store kræfter bag: special effects lavet af Stan Winston Studeo i USA og stuntkoreografi af Yuen Woo Ping, som er bag stuntsekvenser i film som The Matrix, Kill Bill og Croutching Tiger, Hidden Dragon. Og ikke mindst superstjerne Superstar, Rajinikanth og Shankar (jeg ved ikke hvem de er, men deres navne er fede!)


Fedt fjæs, Rajinikanth

Men min pointe er netop også, at dette er en tamilfilm, en sydindisk film og ikke en bollywoodfilm, som Twitch har skrevet. Dog har den Aishwarya Rai som en af hovedrollerne, men selv på trods af det og at filmen får præmiere samtidig på tamil, hindi og telugu, så er det ikke nogen bollywoodfilm.

Så frygt ikke: I kan stadigvæk med æren i behold sige offentligt, at I godt kan lide bollywoodfilm, da Endhiran er en tamilfilm. Jeg tror til gengæld, at den er så skør, at den bliver helt sjov at se. Det troede jeg også med Dus, og den var bare dårlig, men jeg har en god fornemmelse med Endhiran. Døm selv:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar